joi, 20 august 2009

Perspective

Sunt un tip optimist. In multe situatii pot spune ca sunt chiar superoptimist. Plin de optimism personal am sperat (prin ianuarie se intampla) ca vara va aduce o boare calda pe piata imobiliara. Ce-i drept nu m-am inselat . A venit stabilizarea preturilor si chiar o mica crestere pe baza acestui program national de calitate indoielnica. Logica mea era una singura : daca nu se intampla asta ajungeam sa ne batem cu ciomegele  unii pe altii pentru o paine. Dar asta nu ma face vreun guru... Vorbeam de  optimism. In plin august (luna mea favorita) nu mai sunt capabil sa emit nicio opinie optimista bazata pe ceva logic. Simtul meu imi spune ca Prima Casa-Tzeapa se va prabusi rapid ca sistem si oamenii se vor reoirenta spre creditel ipotecare clasice . ING-ul a si facut-o. Simtul meu iar imi spune ca piata imobiliara va iesi din aceasta nebuloasa in primavara viitoare, si va iesi puternica si agresiva. Ca un doberman tinut prea multa vrme in cusca. Dar astea le simti si nu le poti intemeia pe ceva palpabil. Palpabil il avem pe Pogea. Care are un macrotalent la a darama firava noastra economie de piata. Nu pot sa imi dau seama cum cineva poate sa se gandeasca si sa promoveze atatea aberatii legislative intr-un an in care iti propui sa pastrezi locuri de munca si sa mai si aduci ceva bani la buget. Dar Pogea este de departe intrecut cu ce se intampla pe la altii prin curtt: la Primarii se "imparte" zeci de milioane pentru proiecte "gigantice": flori prin parcuri (47.000.000E)si datul zapezii de prin copaci (20.000.000E), sau fantani de vreo 700.000E.... la Guvern se moseste cel mai tare site web din galaxie...un site de 1,2 miliarde (MILIARDE) Euro. www.eromania.ro .  Daca era www.eroticmania.ro  te puteai gandi ca pot iesi si ceva bani, mai un chat, mai o frumusete locala care sa atraga dementii de pe toate meridianele si hackerii nostri sa "ii faca" la card-uri. dar nuuuuu, e simplu, un site de promovare a Romaniei, cu toate "oportunitatile ei". Nu era mai simplu ca Guvernul sa angajeze 3 baieti cu 1000euro /luna si sa ii puna pe aia sa faca ce stiu? Era mai simplu...dar nu ieseau din conturi 1,2 miliarde. ce credeti ca banii aia ies usor de pe acolo? Va dati seama ca cu cei 67.000.000E ai Primariilor locale se putea construi cam 130.000mp locuinte? Si asta la un pret "pentru baieti" de 500E/mpc si nu 400E cat s-ar putea obtine printr-o licitatie "la sange". Cu 67.000.000E s-ar putea construi deci 1857 locuinte la o suprafata medie de 70mpc. Nu mai vorbim ca aceiasi bani in Croatia ar insemna o Autostrada (motana!) de cca 100km.... Noi, dam zapada din copaci, ca oricum cltima s-a incalzit si nu  prea mai exista zapada. Dar cine mai sta sa numere fulgii? Deci nu prea am motive reale de optimism, dar simturile mele imi spun ca piata totusi ne va face sa zambim.Caci piata imobiliara indreptata antreneaza iesirea din criza asta nenorocia. Antreneaza iar valul de angajari pe care il dorim si valul de cheluieli menit sa aduca iarasi zambetul in tabara finatistilor, care sa poata spune : PIB-ul nostru a crescut ! Adio recesiune. Dar pana atunci mai e. Si recomand ca cei care au de gand sa cumpere ceva in urmatorul an sa cumpere terenuri intravilane. Pretul este de vis in acest momnet si randamentele pentru perioada scurta (2-3 ani) pot depasi iar 100%. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu