miercuri, 1 octombrie 2014

CONSULTANTA IMOBILIARA

Mă lovesc din când in când de câte o chestie şi mă gândesc la ce nivel de civilizatie se află acest popor chiar şi după 24 de ani de "economie" de piaţă. O cunoştintă (de aproape 60 de ani) imi spune că joacă rolul de intermediar imobiliar pentru o vecină ....Cum o face? Incredibil. A dat un anunţ ( nu ştiu pe unde..) că are de vânzare o casă prin vatra Luminoasă. Dar nu stie pretul, nu stie conditiile de tranzactie nu stie nimic. Omaneii o sună , agnetii o sună si le spune că nu ştie nimic de preţ, căci vecina nu i-a spus nimic. In schimb are pretentia ca oamenii să ii spună (la telefon..) cât ar da pe casă!!!  Alt caz. Mă aflam intr-o discutie cu niste amici de breaslă şi mă sună o recomandare , cu care am avut o discutie foarte la obiect (ce?, unde? cât? cum ...) .Unul dintre interlocutorii mei, atent la discuţia mea imi spune că am fost un pic prea "la obiect" in discutie şi nu am avut abordarea plină de complezentă pe care (probabil) ar fi aşteptat-o el. Cu alte cuvinte o limbă "de lemn", din care să reiasă "profesionalismul" prin 2-3 termeni de genul "recomandare", "consultanţă", "randament" . L-am ascultat plin de atentie şi apoi i-am atras atenţa că era o recomandare, care mă căuta special pentru ceea ce puteam oferi şi nu era nevoie să creez scenarii intr-un dialog care nu îşi avea sensul. Două aspecte diferite ale modului in care românii incă inţeleg valoarea consultanţei imobiliare. La polul opus o clientă imi povestea că de 20 de ani face tranzacţii numai prin agenti imobiliari şi intelege perfect rolul şi sensul profesionisutului din imobiliare  Şi nu e un caz izolat. Este genul de exemplu al omului care ştie cui să se adreseze atunci când are  o problemă. Şi care nu ăşi imaginează că agentii imobiliari sunt vrăjitori care scot din buzunare clienti cu sute de mii de euro intr-o ţară in care s-a inventat taxa pe stâlp şi in care benzina are cle mai mare preţ din Europa. Intr-o atare ţară agentul imobiliar deja este profesionist dacă aduce un client determinat care să facă o ofertă scrisă. Că din gură toţi putem face oferte. Şi apoi să plecăm mai departe că vorbitul nu costă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu