luni, 24 mai 2010

Jurnal de week-wnd : prin Centrul Istoric



Plin de curaj, desi vremea se prezenta extrem de schimbatoare, m-am aventurat sambata prin Centrul istoric al urbei noastre. Peisajul imi este extrem de drag si de cate ori trec pe acolo incerc sa vad o oarece schimbare, nadajduind in secret ca momentul in care o sa ma preumblu pe strazile pietruite, fara sa dau in gropi, sa nu fie prea departe. Schimbari sunt si nu sunt, dar cele care sunt chiar mi-au creat o stare de maxima incantare, ajutata si de deschiderea pe care a avut-o vremea. Astfel ca m-am miscat cale de vreo 2 ceasuri pe toate arterele mai mari si mai mici ale Centrului Capitalei, pe Calea Victoriei si pe strada Doamnei, pe Lipscani si pe Smardan, prin Pasajul Englez si prin str. Selari, pe bd. regina Elisabeta dar si pe Franceza. Un tur de forta care mi-a aratat o fata noua a Centrului istoric (cea veche este abandonul parca organizat) - un avant al bussines-ului, al placerii romanilor si strainilor de a savura o bere sau o cafea la una din terasele de pe Smardan sau la un Pub de pe Selari. Pline ochi, desi afara nu erau decat 22-23 de grade. Nu imi venea sa imi cred ochilor. Parca nu vorbeam de Romania crizei economice. Ma uitam la frumoasele caciumioare si imi dadeam seama ca deja Centrul istoric poate fi catalogat drept o fabrica de bani. Dar peste 2 ani (cand probabil or fi gata si restul strazilor)? Sa speram ca va fi si mai bine.O alta surpriza placura Calea Victoriei - pe care o descopar de fiecare data cu alti ochi. Un loc aparte in care creatori romani si straini isi expun creatiile intr-un stil elegant care nu are nimic de a face cu aglomerarea din "mall"-rile cu care este sufocat Bucurestiul. La polul opus este bd. Regina Elisabeta. Sub ochii a doua Primarii (cea a lui Marean si a lui Oprescu) cladirile par a sta gata sa se prabuseasca. Cladiri superbe cu ansambluri exterioare ce ne amintesc de Grecia antica adpostesc azi cirnematografie fantomatice, in care nici daca esti platit nu poti intra, magazine cu toale ieftine (jenant denumite "outlet") si carciume cu aspect de taverna din faubourg-urile Parisului antebelic. Cui foloseste? Probabil ca cineva inca mai spera sa cumpere "ruine" la pret modic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu