In acest torent, in care noroiul covarseste apa, pe care unii il numesc ECONOMIE, piata imobiliara este cea care intre 2004 - 2008 a asigurat o crestere economica reala in Romania. S-a construit, vandut si cumparat febril. Atat de febril ca unii s-au suparat si au inchis robinetul cu banutzi. Toti cei implicati in acest carusel au pierdut : constructori, banci, clienti, agenti, buget. De ce? Cum? Pana cand? Ce va fi? Incerc sa va raspund.
marți, 1 martie 2016
20 DE ANI DE NOBILA CASA RASARITEANA
ACUM 20 DE ANI SE NASTEA NOBILA CASA RASARITEANA. Gratie cronologiei umane avem activitatea extinsa pe lungul a trei decenii. Decenii extrem de diferite, in care fiecare element care influenteaza piata imobiliara a variata. Numarul populatiei, numarul de cupluri fara o locuinta, veniturile, sumele primite din strainatate, dorinta sau posibilitatea de a primi un credit, existenta sau inexistenta unei politiici de creditare, profesionalismul agentilor, valoarea imobilelor, preferinta clientilor pentru un tip de imobil, birocratia legata de tranzactii, sistemul de impozitare, numarul de oferte existente pe piata. TOTUL a variat si variaza. Nu se mai poate prognoza nimic cu o rata de certitudine mare. Nimic nu se mai poate infirma cu o rata de siguranta. Companii care pareau ieri indestructibile s-au prabusit a doua zi. Au aparut razboaie, migratii , inundatii, crize economice fara precedent, intrari in Uniunea Europeana, schimbari de legislatie. Este foarte frumos cand constati ca afacerea de tinerete o ai si la maturitate. Incepi sa te gandesti daca o vei preda si copiilor. Dupa 20 de ani de management iti dai seama ca de fapt stii foarte putine. Pentru ca foarte putin din ce era ieri valabil mai este si maine. Acum 20 de ani nu exista o lume virtuala. Cine avea un soft pe un calculator era privit ca un astronaut. Acum fara conexiunea cu lumea virtuala nu se mai poate concepe nimic.Nici vanzare, nici cumparare, nici comunicare. Sunt agenti si agentii car enu mai au nici macar un sediu fizic. Lucreaza din masina sau de la o cafenea. Smartphone-ul si tableta au pus in dificultate sensul termenului birou. Numai cei care au apucat sa faca imobiliare din anii 90 mai sunt legati de traditia biroului si a discutiei in jurul unei mese. Sunt considerati "conservatori" (elegant) sau "dinozauri" (mai argotic). Constati insa ca multi dintre clienti te invita ei sa iesi din monotonia lemnului si sticlei si sa porti discutiile in mediu non-business, macar si pentru faptul ca ei insisi sunt obositi de aspectul prea corporatist pe care toti se chinuie sa il preia in zilele noastre. Au trecut 20 de ani de functionare in cea mai dificila piata a bunurilor palpabile.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu