vineri, 1 noiembrie 2013

DE-A NEGOCIEREA

Vorbeam ieri cu un vechi prieten, care are un business in transporturi. Si ne impartaseam reciproc aventurile noastre din zona ecnomica, cu mici studii de caz despre clienti si clientela. Ca si mine si el este sevotat ideii de clientela, de portofoliul de clienti fideli si carora le esti fidel 1000%,  dar e langa acestia este constant nevoie de clienti noi. Care, pana ajung sa inteleaga valoarea prestatiei tale (siguranta, punctualitae, profesionalism etc) au tendinta sa te trateze cum scrie prin ziare..."negcciere" si "pretul pietei spune...." . Fireste ca nu nevoie sa va povestesc chiar totul dar important este ca amandoi  ne-am intalnit intr-un punct comun, unde se intalnesc iintotdeauna furnizorul si cliientul. La calitatea serviciului. Iar caltatea serviciului trebuie platita, fireste nu neuneste, dar oricum peste "pretul pietei". Pentru ca "pretul pietei" totdeauna ascunde o medie care este nascuta din pretul profesionistilor si pretul teparilor. Idealul clientului este sa cumpere un servicu clasa A la pretul de dumping oferit de tepar. Profesionistul ofera un produs clasa A la un pret cu 10-20% peste "pretul pietei". Pentru ca profesionistul isi trateaza clientul perfect. Nu ii ofera surprize neplacute. Nu e cazul sa aduc aminte cati clienti turisti au petrecut multe ore prin aerogari sau fara camere de hotel. Nu e cazul sa aduc aminnte cati clienti se satura de stat prin service cu electronice cumparate "sub pretul pietei". Si in transporturi si in imobiliare profesionistii au un pret "peste medie", pentru ca ofera servicii MULT PESTE MEDIE. Cineva a pierdut un transport de pui vii, pentru ca transportatorul habar nu avea cum se transporta animalele vii. Paguba financiara poate fi mica daca te gandesti ca un pui e 8 lei. Dar daca sunt niste pui dintr-o rasa mai buna si sunt la sfarsit de sezon (ultima "promotie" a anului) deja pagua e iimportanta. Pentru ca in urmatoarele 5 luni nu se mai naste o noua generatie.. In imobiliare un agent bun iti poate explica de ce casa "visurilor" TALE poate fi de fapt cosmarul viitorului TAU. O proprietate are un rost, are o utilitate, iar daca dispare utilitatea personala atunci apare necesitatea vanzarii. Iar cine nu are o propietate interesanta de vanzare ...adieu mon amie. Se poate sta cu ea la vanzare si un deceniu. Pentru ca piata nu accepta decat produse quality si nu produse pe  gustul proprietarului. Amicul meu transportator imi spunea cum a pierdut un prieten al sau o proprietate pe care si-o dorea. A ncercat sa "traga" de pret cu 100E/mp (era un teren). iar proprietarul i-a spus simplu. "este cea mai una locatie sin zona, Are utilitati. Este clar ca nu o apreciezi. Nu mai avem ce discuta. "  Proprietarii foarte adesea stiu ce vand. Clientii in 99% din cazuri stiu ce cauta. In momentul intalniriii . pretul trebuie platit corect. Altfel poti pierde exact cea ce ai cautat pana atunci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu