luni, 10 iunie 2013

NU CREDEAM CA SE VINDE ASA REPEDE ....

Zilele trecute, la o vizionare pentru o proprietate din bd. Unirii, dupa incheierea vizitei respective, am lungit un pic dicutia cu respectivii clienti, pentru a înţelege un pic mai bine profilul domniilor lor. Şi, intre altele, i-am intrebat care a fost cel mai bun lucru pe care il vizitaseră până în acel moment ( cu excepţia proprietăţii prezentate de mine, se subînţelege). Şi imi răspund că au avut ocazia să vizioneze o proprietate aproape similară, la nici 500m ( o locaţie uşor mai proastă) la un preţ cu 20% sub preţul proprietăţii prezentate d emine. De bunî credinţă, i-a indrumat să o cumpere instant, căci preţul ( din 6 cifre, atenţie) mi se părea fabulos de mic. Au schimbat o privire itre ei şi mi-au mărturisit că "au scăpat" ocazia de a cumpăra imobilul. Intrabarea mea, naturală, "DE CE?" , am pus-o ca să aud răspunsul de ei şi nu pentru că nu îl cunoşteam. Se vânduse instantan. "Nu credeam că se vinde atât de repede" -  mi-au mărturisit. O dată in plus s-a demonstrat ce era ştiut. Produsele bune şi cu preţuri reduse cu 15-20% sub limita pieţei,  nu stau la vânzare. Se vând imediat. Şi se vând justificat pentru că piaţa produselor premium este o piaţă in scădere. Lipsa de oferte noi, lipsa de poziţii valoroase antrenează constant un interes ridicat pentru produsele premium. Iar cine nu inţelege asta, mai are timp să se convingă. "Timp" fireşte că nu are, dar chiar dacă nu are timp. cumpărătorul - optimist îşi imaginează că are. Îşi imaginează că "piaţa e a lui" şi că "cine are cash este regele". Ceea ce se intâmplă prin economiile dezvoltate, generatoare de crize sau boomuri economice ne arată că vremea cash-ului s-a scurs şi e timpul produselor. Zilele trecute americanii au anunţat că se deschide o nouă eră a petrolului, respectiv "petrolul de şist" care le va permite să se poziţioneze după 2020 pe locul I mondial in exportul de petrol. SUA nu mai exportau de peste 30 ani, petrol, deci ceva se va schimba dramatic in economie. Era petrolului ieftin va schimba multe. Teoretic asta ar trebui să ducă la ieftinirea transporturilor, la o nouă generaţie a motoarelor de consum mare, la un aflux de petrodolari pe piaţă, la o explozie a consumului. Dintotdeauna petrolul ieftin a atras bunăstare economică. In epocile de creştere a consumului , banii erau foarte ieftini şi se scumpeau proprietăţile. S-ar putea să se intâmple asta, s-ar putea să fie o nouă epocă in care paradoxul să fie complet : La bani ieftini să apară şi case ieftine. Vom vedea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu