In acest torent, in care noroiul covarseste apa, pe care unii il numesc ECONOMIE, piata imobiliara este cea care intre 2004 - 2008 a asigurat o crestere economica reala in Romania. S-a construit, vandut si cumparat febril. Atat de febril ca unii s-au suparat si au inchis robinetul cu banutzi. Toti cei implicati in acest carusel au pierdut : constructori, banci, clienti, agenti, buget. De ce? Cum? Pana cand? Ce va fi? Incerc sa va raspund.
marți, 10 iulie 2012
SPATII GOALE
Spatiile comerciale sunt nsite active extrem de interesante. Sunt teoretic permanent aducatoare de venituri . Dar este suficient sa treci pe fiecare mare bulevard ca sa constati ca numarul spatiilor pe care scrie DE INCHIRIAT este foarte mare. Cam 20-25% din spatiile comerciale de pe marile artere sunt in cautare de chiriasi. DE CE? In principiu pentru ca se intrunesc doua conditii: prima este planul de afaceri prost intocmit de cea mai mar eparte a chiriaslor, iar a doua este ca din pacate chiriile sunt mari. Cum se alcatuieste pretul chiriei, pentru mine este o enigma. Cica exista un "pret al pietii", dar cum se alcatuieste acel pret nimeni nu ar putea sa va spuna. Nu cred că este corect să vorbim in piaţa chiriilor de spaţii comerciale de "preţul pieţii" . Piaţa spaţiilor comerciale trebuie să fie reglementată de un profit al comerciantului, iar principala regulă care ar trebui să gestioneze piaţa este interesul oraşului. Interesul oraşului este să fie spaţiul comercial ocupat, intreţinut, cu geamuri atrăgătoare şi curate, să fie aducător de venituri la bugetul local şi creator de locuri de muncă . Iar acest conglomerat de factori pozitivi nu se poate rezolva in condiţiile in care comericanţii (chiriaşii spaţiului) se schimbă de două ori pe an. Dimpotrivă, negestionarea acestui fapt aduce o sărăcire a mediului economic şi propagarea unor idei tâmpite de genul "nu mai merge nicio afacere" .
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu