In acest torent, in care noroiul covarseste apa, pe care unii il numesc ECONOMIE, piata imobiliara este cea care intre 2004 - 2008 a asigurat o crestere economica reala in Romania. S-a construit, vandut si cumparat febril. Atat de febril ca unii s-au suparat si au inchis robinetul cu banutzi. Toti cei implicati in acest carusel au pierdut : constructori, banci, clienti, agenti, buget. De ce? Cum? Pana cand? Ce va fi? Incerc sa va raspund.
luni, 18 octombrie 2010
Investitii. Elvetia si Romania
Zilelel trecute bancherii Europei au anuntat ca punla dispozitia traficului international cel mai nou si mai lung tuel submontan al planetei. Un adevarat anaconda al tunelurilor, gigantul de sub munte masoara vreo 57 de kilometri.Adica cam de la Bucuresti la Ploiesti. A durat 15 ani sa-l faca, dar ce a inceput Romania in 1995 si a terminat pana azi? A costat - 7 miliarde de euro. Adica cam 122.8 milioane euro per kilometru. Scumputz, ai putea sa spui la o prima vedere. Dar apoi ne gandim ce s-a intamplat cu cei 122,8 milioane euro pentru fiecare kilometru . Tunelul atinge 1100 m altitudine si este unul feroviar. Va fi parcrus de vreo 300 de trenuri pe zi. Banii de care vorbeam (sunt unii care afirma ca a costat vreo 10,5 miliarde de euro, dar cred ca acestia includ si alte costuri adiacente) - au fost cheltuiti in 15 ani, deci cam 8,7 milioane euro/an. Apoi au fost 2 santiere: cate unul in fiecare parte a muntelui. Deci doua regii complete, cu doua dotari de foraj complet. Deci e deja o chestie. Nu in ultimul rand s-a forat intr-un material extrem de dur, in sisturi cristaline. Printre cele mai dure roci. Ce se intampla in Romania in aceeasi perioada? Pe romani ii costa un kilometru de autostrada la lumina soarelui in jur de 8 milioane de euro. Iar daca elvetienii au o calitate elvetiana, noi stim deja din pataniile A2 ce inseamna calitate la constructorii de autostrazi de pe meleagurile mioritice. As vrea sa ma refer si la o comparatie cu caile ferate romane, dar aici deja intram in Evul Mediu. O viteza de 40-50km/h o mai intalnim numai prin valea fluviului Zair (sau Congo). Reparatiile la Campina-Sinaia dureaza de vreo 4 ani si or sa mai dureze probabil vreo 2 ani... Un drum Bucuresti-Constanta dureaza vreo 5 ore si tot asa... adica sa iti tot doresti sa te sui in "trenurile zapezii" sau in "trenurile soarelui". In acest timp elvetienii au facut un tunel nou numai ca sa castige 1 (UNA !) ora la fiecare drum. Pentru ca timpul inseamna bani.
Etichete:
autostrazi,
investitii,
tunel
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
O mica corectie:
RăspundețiȘtergerepe romani un km de autostrada ii costa 2 milioane de euro iar nu 8 miliarde de euro.
Si: http://stiri.acasa.ro/monden/cat-costa-casele-vedetelor-130744.html
Idioato.... !
Acum am fost punctual !
drept e ce spui tu...am sa rectific, dar cifra e valabila - zerourile difera... 8 milioane E (si nu de 2 milioane). 2.000.000 euro nu costa nicaieri in Europa. Preturile "modice" sunt de 3-4 milioane Euro. dar pe segmentul Comarnic-Brasov ai facut un calcul per kilometru ? Segmentul va costa "circa" 1,5 miliarde E si are doar 57km....
RăspundețiȘtergerePai e misto la noi.
RăspundețiȘtergereIn mod evident, avem toate motivele sa avem imobiliare scumpe si-s rai si prosti toti astia care nu fac asta, nu ?
dobrescule, mai traiesti mai ?
RăspundețiȘtergerevezi ca vine iarna si n-o sa mai ai ce sa bagi in soba! Si nici de mancare n-o sa mai ai...