vineri, 3 iulie 2009

SEMESTRUL al II-lea. Terenurile vor fi reginele pietii

Am 16 ani de imobiliare. In 1993 cand m-am apucat de acest job, pe 31 iulie mai exact, am zis ca o sa-l fac vreo 2 luni.  Sa fac ceva bani in timpul vacantei . Mi-a placut mult insa, desi banii facuti au fost putini. dar era interesant. Deci am ramas. Am ramas si am acumulat "ceva" experienta. care acum imi da dreptul sa fac niste "analize si "prognoze". In Romania, din pacate, orice june sau fatuca care sta pe un scaun de piele si are in spate o harta se da analist si apare pe la o televiziune dand "previziuni". care de cele mai multe ori au valoare fix cat o ceapa degerata. Nu am pretentia ca eu sunt vreun Nostradamus, dar in 2002 am o serie de articole publicate care anuntau cresterea agresiva de preturi ce a urmat. Deci, parca am o oarece greutate...... Revenind, dupa atata "autoperiere" , cred ca in perioada imediat urmatoare, daca banii anuntati in programul "Prima casa" chiar vor aparea in piata, TERENURILE vor fi vedetele pietei imobiliare. De ce? Simplu :

1. daca se misca piata de apartamente dezvoltatorii vor avea noi proiecte, deci vor achizitona noi suprafete;

2. romanul doreste cel mai mlt sa se mute "pe pamant", iar pretul unui apartament de 2 camere (mediu 70.000E pentru o varsta sub 30ani) ne forteaza sa ne gandim ca e mai avantajos sa construiesti decat sa cumperi, mai ales ca e chiar ieftin in acest an sa construiesti. Prcatic 2 camere cumpratae si amenjate duc spre 80000E, iar cu acesti bani iti cumperi si teren decent (cam la 30000E) si iti faci si o casa de vreo 140mp.

Iata de ce cred ca cele mai multe tranzactii si mai banoase sevor face in zona terenurilor. Sa va indemn sa cumparati? oameni buni, faceti ce credeti de cuviinta, dar peste 1 an o sa spuneti ca nu ati fost avizati si ca piata a "luat" 20-30%......Ba iata ca sunteti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu