Ma uit zilnic prin Bucuresti si constat ca doua lucruri devin tot mai flagrante:
1. traficul si tot ce este legat de masini , ameninta sa transforme capitala intr-o mlastina mecnaizata
2. apar mereu blocuri noi, adesea de 10 etaje.
Intrebarea curenta este Pana unde mai poate tine aceasta situatie?
Este o mizerie sa construiesti intr-o capitala superaglomerata, unde nu exista locuri disponibile pentru parcare, iar constructorii nu ofera in subsol atatea locuri de parcare cate apartamente au. Ce sa mai vorbim de un numar de doua locuri de parcare la un apartament..... Mai e un aspect interesant de analizat. cat or sa mai reziste preturileapartamentelor vechi in conditiile in care din ce in ce mai multe apartamente noi (bune, rele..cum sunt ele) incep sa fie livrate in zone semicentrale, la un pretdecent si cu acces la facilitatile orasului? Un atu pe care il aveau pana mai anii trecuti blocurile vechi, respectiv locatii bune, incepe sa dispara. Vitan, Agricultori, Politehnica, Crangasi, Titam incepe sa fie pline de imobile noi. In mod direct preturile din zona vor fi afectate. Sa vedem catde mult si cand va incepe afectarea reala. Tot ca o devalorizare a imobilelor vechi apare si trista constatare ca proprietarii din ele nu sunt in stare sa inteleaga ca ideea de confort incepe din casa scarii. Casa scarii parea fi adesea iesita dintr-o poza din Beyrouth-ul anilor 80. Ai senzatia ca s-au batut pe acolo niste formatiuni paramilitare. Zgarieturi, trepte ciobite, geamuri sparte, cutii de scrisori atemporale si care isi dezvelesc sinistru lacasurile destinate corespondentei, balustrade damblagite....totul araa o mentalitate de tip sovitic-stalinist. Dacaaceste scari ar fi ingrijite, valorizate, decorate elegantm cu niste usi de intrare elegante (nu termopane, ca nu suntem la macelarie) atunci valoarea imobilului ar creste. Atat la nivel de vanzare cat si la nivel de inchiriere. Pentru ca imaginea aduce bani. Am avut mereu placerea sa ma uit in alte orase europene cum arata o scara civilizata. Si amavut niste surprize de proportii. Unele dintre ele sunt adevarate opere de arta. Fara a fi parte dintr-un bloc de prestigiu. Blocuri comunce, din cartierecomunce, dar care cu un pic de imaginatie si grija au devenit simboluri ale civilizatiei proprietarilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu