sâmbătă, 31 octombrie 2009

Cotroceni Mall

La doar doua zile dupa deschiderea oficiala (o premiera pentru mine) am intrat si eu in ceea ce se anunta mediatic a fi un spectacol comercial fara precedent in Romania, o desfasurare de strategii de marketing de talie internationala, un concept fabulos menit sa atraga milioanele de bucuresteni si (de ce nu?) de romani de pretutindeni. Cand am ajuns in zona Academiei deja era o veste proasta : masini bara la bara. Semn ca si alti romani aveau aceeasi destinatie. Am inteles pericolul si am fentat pe blv. Drumul Taberei apoi am facut dreapta pe Vasile Milea si am parcat. In fata Mall-ului convoiul de masini care astepta sa intre in parcare imi aducea aminte de cozile de la benzina contemporane lui Ceausescu. Incinta Mall-ului full de romani. Parca nu ar fi criza. Ce-i drept majoritatea se plimba si admira. Marci de prestigiu, spatii supergeneroase, preturi de toate tipurile. Ce-i drept mai multe erau din categoria "grele". Sunt curios cate dintre magazine or sa mai fie si de Paste. Sincer sa fiu, marele magazin m-a dezamagit. La maxim. Nici vorba de fantezia arhitectonica anuntata. Doua "bulevarde" de magazine, inca 2-3 "alei" si o piateta cu o fantanica si un decor dubios, ceva intre pestera si beton turnat prost, dar care facea obiectul atractiei copiilor.Daca mai adaugam si un retailer de prestigiu, ce ocupa probabil vreo 30% din parter (dar da o nota de piata de cartier), avem intregul peisaj. Sincer sa fiu Plaza Mall (vecinul de bulevard) mi se pare mult mai interesant arhitectonic, iar Baneasa Shopping City se apropie ca peisaj de AFI Palace (ca asa se numeste de fapt mamutul comercial). Nu am identificat patinoarul, iar locul de joaca pentru copii nu era gata (se lucra intens insa). Dupa parerea mea acest magazin va bulversa traficul din zona intr-un mod tragic. Iar daca in imediat apropiere se va contrui un cartier de blocuri (sau ceva birouri) asa cum se preconizeaza, atunci in mod cert autostrada suspendata a lui Oprescu va fi necesara ca aerul in zona. macar un pasaj gigantic care sa inceapa la Academie si sa se termine pe la blv. Brasov.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu