sâmbătă, 15 decembrie 2018

DIFERENTA INTRE 80mp SI "CAM 80mp"

Zilele trecute am avut o noua experienta interesanta. O intalnire cu un potential client pentru a viziona un apartament de 3 camere si 80mp utili pe bd. Unirii. Pret 180.000e. Chiar din momentul 1 al intalniriii domnul respectiv ma informeaza ca "a venit sa il vada de curiozitate pentru ca la 300m de aici am vazut unul la 138000e, si tot cam de 80mp". Reactia mea. sincera, a fost instantanee: "daca exista asa cevade vanzare  trebuie achizitionat imediat". A clatinat din cap un pic socat ca un agent ii spune sa cumpere altceva decat ce urma sa ii prezinte el..Dupa aceea incepem insa sa discutam pe marginea la ceea ce deja vazuse. Nu era multumitor... bucataria cam mica, camerele cu o forma ciudata... "Totusi 3 camere, Unirii, vedere stradala,  la 138000e e o afacere " ii spun.  Nu am de ce sa nu recunosc ceva ce suna bine... Intre timp intram in apartament. Domnul meu incepe sa se plimbe din ce in ce mai uimit... "Cum are doar 80mp utili? "
"80 utili+3,5mp balcon" ii raspund. "Are si doua grupuri sanitare?" ma intreaba uimit dupa ce iese din al doilea grup sanitar... "da. si doua debarale...si tot ce ii trebuie pentru un 3 camere decent". "Iar in bucataria aceasta pot manca linistit 6 persoane la masa".. "Da..cealalta e meschina" imi spune. Intre tip deja ma lamurisem cam ce vazuse domnul meu. Si i-am comunicat. "Va mira tot ce vedeti pe aici  pentru ca aveti senzatia ca trebuia sa fie aproape identic cu celalalt, dar de fapt  dumneavoastra acolo nu ati vazut un apartament de 3 camere. Ati vazut un apartament de 2 camere cosmetizat in 3 camere si (probabil) recadastrat"..Iar detaliul exponential care m-a facut sa inteleg acest lucru era dat de faptul ca celalalt imobil avea doar un singur grup sanitar si nu avusese niciodata doua grupuri sanitare (in ipoteza in care ar fi fost demolat sau transformat in dressing unul dintre ele....). Clientul meu imi povestise acest aspect si eu am cerut detaliile necesare. Plus ca de la "cam 80mp" la "80mp utili" chiar era o diferenta sensibila la toate incaperile. Plecand de la bucatarie (aproape dubla) si pana la dormitoare, totul era complet diferit. O sa ma aveti o intrebare, totusi: cum putea fi recadastrat ceva ? Iar raspunsul e simplu" cu o autorizatie de constructie pentru lucrarile respective se poate. Multi vad, putini cunosc. De luni de zile tot auzim si vedem (pe la TV) cum oameni de buna credinta sunt inselati. Nu era cazul aici, pe bd Unirii de inselaciune. pentru ca imobilul (cosmetizat sau nu) era ofertat la un pret onest (138k). Dar titulatura de "3 camere" nu era onesta pentru cvartalul Unirii, unde un apartament de 3 camere are o anumita suprafata si are neaparat 2 grupuri sanitare. Revenind insa la ideea de inselaciune nu am cum sa nu ma opresc un pic la toate grozaviile care ard pe la marginea orasului sau pe la situatiile horror in care se afla oameni care au platit apartamente in blocuri care nu exista. Pardon. fizic exista, dar nu exista autorizatia de constructie pentru bloc. Ceea ce inseamna ca mai devreme sau mai tarziu se va demola chestia aia. Bucurestiul va iintra (mai devreme sau mai tarziu) intr-o epoca in care lucrurile se vor intampla dupa cum se intampla in alte capitale europene. Ce e legal va sta in picioare, ce e ilegal va dispare. Si atunci.. sa vedeti lacrimi.

15 comentarii:

  1. Foarte bun articolul, multumesc pentru informatie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar nu stiam aceste lucruri, big like pentru articol!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place blog-ul, este content de calitate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place blog-ul, sa mai postati si in 2020!

    RăspundețiȘtergere
  5. Aveti un blog excelent, sa postati mai des!

    RăspundețiȘtergere
  6. Este un blog de nota 10 dar mai trebuie content!

    RăspundețiȘtergere
  7. Aveti materiale foarte frumoase pe blog!

    RăspundețiȘtergere
  8. Poate veti reveni in 2022, content de nota 10 ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Super content, big like pentru postare!

    RăspundețiȘtergere