marți, 5 ianuarie 2010

Bilant 2009. Ce ne asteapta in 2010?

Cei care au curiozitate si rabdarea sa citeasca postarea pe care am publicat-o acum fix un an de zile (pe 05.01.2009) vor constata ca in proportie foarte mare am avut dreptate. Fara sa ma astept la cine stie ce, cu un usor reviriment anticipat pe piata imobilelor vechi (reviriment adus intre altele si de Prima Casa). Poate am fost deplasat cand am afirmat ca relansarea creditarii nu va ajunge la nivelul din 2007. Cred ca era mai corecta o comparatie cu 2004. Dar asta e un detaliu.
In 2009 a fost masacru. Sunt estimari care afirma peste 7000 agentii imobiliare inchise. Asta inseamna cel putin 14000 de agenti imobiliari someri. Statul nici nu mai are curajul sa spuna cu cat au scazut incasarile din taxele notariale si impozitul pe vanzare. Colac peste pupaza mai venise si cu ideea certificatului energetic. Tranzactiile au scazut cu peste 80% si nicio tranzactie mare nu s-a inregistrat. Ce au mers cat de cat: loturile pentru case in comunele adiacente marilor orase si apartamentele de 2 camere sub 70000E.
Ce ne asteapta in 2010? Contrar sentimentului general ce prevesteste apocalipsa, eu cred ca 2010 poate fi mai bun decat 2009 pentru piata imobiliara. Pe ce ma bazez? Preturile sunt atat de jos incat este imposibil sa nu trezeasca interesul celor care mai au ceva banutzi prin punga sau ceva acces pe un credit ipotecar.Cred ca cele mai interesnate tranzactii vor fi tot cele din 2009 respectiv loturile pentru case in localitaile adiacente marilor orase precum si sparatmentel de 60-70000E. Nu cred ca vor aparea mari tranzactii, dar cred ca vom vedea mari falimente. Unele deja au inceput in 2009, iar povestile sunt deja cunoscute. Eu de felul meu sunt optimist si cred ca putem sa speram ca vedem capatul crizei. Chiar daca intregul an va fi unul extrem de dur pentru toate categoriile de populatie .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu